Milan je absolventom Katedry tanečnej tvorby VŠMU. Od ukončenia štúdia pôsobí ako tanečný pedagóg, choreograf a odborný poradca. Vytvoril si vlastný pedagogický prístup a systém po viac ako dvadsiatich rokoch výskumu a pedagogickej práce na inštitúciách ako Salzburg Experimental Academy of Dance – SEAD (A), Tanz Quartier Wien (A), Konservatorium Wien University (A), Northern School of Contemporary Dance v Leeds (UK), TIP – School for Dance, Improvisation and Performance vo Freiburgu (D), University of Calgary (Kanada). V roku 1996 založil spolu so Zunou Vesan Kozánkovou Tanečnú spoločnosť Artyci. Pre ňu vytvorili 16 tanečných diel, ktoré prezentovali na Slovensku aj v zahraničí (Nemecko, Rakúsko, Poľsko, Česká republika, Maďarsko, Kanada, Thajsko, Čína, Taiwan).

Od roku 2010 rozvíja intenzívnu umeleckú spoluprácu s tvorcami a divadelnými interpretmi, ktorí hľadajú prepojenie medzi fyzickým divadlom, pohybom, textom, hlasom a spevom. Milan bol súčasťou mnohých divadelných výskumných projektov s divadelnými umelcami z umeleckých zoskupení ako Studio Matejka (PL), Teatr Piesn Kozla (PL), Res Ratio Network (GR), Med a prach (SK). Jeho hlavnou témou a fascináciou pri jeho umeleckej, ale aj pedagogickej práci, je človek. Svoje poznatky z anatómie spája s poznatkami z východných filozofii a taoizmu. Svoj vzťah k východnej filozofii realizuje cez štúdium japonskej a čínskej kaligrafie, prax intuitívnej lukostreľby, inšpiráciu čerpal aj cez štúdium systému bojového umenia I Liq Chuan majstra Sam F.S. Chin. Teoreticky a prakticky sa venuje štúdiu jednej z najstarších kníh I-Ťing (Kniha premien).

čítaj c/lap

čítaj Honey and Dust

Okrem práce s profesionálnymi tanečníkmi a hercami už dlhé roky učí tancovať a rozumieť teli aj ľudí bez predchádzajúcej pohybovej skúsenosti.

 

Milan